Znaki przed przejazdami kolejowymi:

Symbol / Wygląd Nazwa / Opis
G-1a
„słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
G-1b
„słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest – na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.
G-1c
„słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest – na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.
G-1d
„słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
G-1e
„słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest – na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.
G-1f
„słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni”
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest – na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

Zasady ustawiania słupków wskaźnikowych:

  • Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10,
  • Słupek z dwiema kreskami – na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu,
  • Słupek z jedną kreską – na 1/3 tej odległości.

Wyjątkowe zasady ustawiania słupków wskaźnikowych:

  • Jeżeli ze względu na warunki lokalne znak ostrzegawczy A-9 lub A-10 umieszczono bliżej niż 150 m od przejazdu na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h, to pod tym znakiem umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.
  • Jeżeli znak ostrzegawczy (A-9 lub A-10) umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską umieszczony pod znakiem ostrzegawczym.
G-2
„sieć pod napięciem”
Tablica ta oznacza, że nad przejazdem kolejowym jest zawieszona sieć trakcyjna pod napięciem.
G-3
„krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym”
Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje jeden tor.
G-4
„krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym”
Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje kilka torów.

Znaki dla kierujących tramwajami:

Symbol / Wygląd Nazwa / Opis
AT-1
„sygnalizacja świetlna”
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do miejsca, w którym ruch tramwajów jest kierowany za pomocą trójbarwnej sygnalizacji świetlnej.
AT-2
„sygnalizacja świetlna wzbudzana”
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania, na którym tramwaj wzbudza wydzieloną dla siebie fazę.
AT-3
„niebezpieczny zjazd”
Tablica ta ostrzega o znacznym spadku podłużnym toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku.
AT-4
„stromy podjazd”
Tablica ta ostrzega o znacznym wzniesieniu toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku.
AT-5
„ruch kolizyjny”
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, na którym skręcający motorniczy, opuszczając skrzyżowanie, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się w kierunku na wprost.
BT-1
„ograniczenie prędkości”
Tablica ta oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony.
BT-2
„koniec ograniczenia prędkości”
Tablica ta oznacza koniec zakazu ograniczenia prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony.
BT-3
„blokada zwrotnicy”
Tablica ta oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem pod urządzenie sterujące zwrotnicą, aż poprzedni tramwaj nie opuści zwrotnicy.
BT-4
„stop – zwrotnica eksploatowana jednostronnie”
Tablica ta oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem na zwrotnicę bez zatrzymania się przed zwrotnicą i obowiązek sprawdzenia, czy położenie iglicy jest prawidłowe.

Znaki dla kierujących pojazdami wojskowymi:

Symbol / Wygląd Nazwa / Opis
W-1
„klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym”
W-2
„klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym”
W-3
„klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych”
W-4
„klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych”
W-5
„klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów gąsienicowych”
W-6
„szerokość mostu lub środka przeprawowego”
W-7
„wysokość skrajni pionowej na moście lub w tunelu”

Znaki szlaków rowerowych:

Symbol / Wygląd Nazwa / Opis
R-1
„szlak rowerowy krajowy”
Tablica ta uprzedza o końcu wewnętrznego pasa ruchu na jezdni wskazanej na znaku.
R-1a
„początek (koniec) szlaku rowerowego krajowego”
Tablica ta wskazuje lewy pas ruchu przeznaczony tylko dla pojazdów określonych na znaku, poruszających się w kierunku przeciwnym.
R-1b
„zmiana kierunku szlaku rowerowego krajowego”
Tablica ta wskazuje wyznaczony na jezdni pas ruchu przeznaczony dla pojazdów wskazanych na znaku.
R-2
„szlak rowerowy międzynarodowy”
Tablica ta oznacza odpowiednio przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego o numerze wskazanym na znaku.
R-2a
„zmiana kierunku szlaku rowerowego międzynarodowego”
Tablica ta oznacza odpowiednio przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego o numerze wskazanym na znaku.
R-3
„tablica szlaku rowerowego”
Tablica ta wskazuje odległość do głównych miejscowości położonych przy szlaku rowerowym.

Start | Kursy | Galeria | O szkole | Instruktorzy | Dodaj opinię | Wszystko o PKK | Cennik egzaminów w WORD | Status Prawa Jazdy | Kontakt
Kategoria AM | Kategoria A1 | Kategoria A2 | Kategoria A | Kategoria B | Kategoria B+E | Kategoria C | Kategoria C+E

AUTOBIS MASZ PYTANIE? PARTNERZY ODWIEDŹ NAS NA:




AutoBis to prężnie rozwijająca się szkoła jazdy. Obszar naszych działań to Bydgoszcz i okolice. Dzięki nam poczujesz się pewnie za kierownicą i będziesz przygotowany do egzaminu teoretycznego i praktycznego w WORD. Materiały szkoleniowe otrzymasz gratis. Motorower, motocykl, samochód osobowy, laweta, ciężarówka, ciężarówka z naczepą. Atrakcyjne ceny, możliwa płatność w dogodnych ratach. Nasza kadra posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie nauczania młodych kierowców. Doszkalanie, dodatkowe godziny. Zapraszamy do kontaktu.

Odwiedzano nas razy.
kontakt biuro@naukajazdyautobis.pl
kontakt 603 057 813
kontakt 52 324 48 14


Poniedziałek - Piątek
8:00 - 18:00
Sobota
9:00 - 14:00
autobis-pak.pl
motodream.pl
anuluj-mandat.pl
modificator.pl